BAHAN KITAR SEMULA BOLEH MENAMBAH PENDAPATAN


TAK KAN ANDA TAK TAHU?
Sekadar perkongsian. Daripada plastik botol telah melalui proses baru dan membentuk benda yang boleh diguna semula. Amat baik bagi menandatangani masalah negara kerana plastik botol adalah antara penyumbang sampah terbesar kepada sisa yang sukar untuk dilupuskan.

DO IT YOUR SELF
Salah satu langkah bagi menggurangkan sisa adalah dengan menggunakan daya kreativiti. Berikut adalah plastik botol yang direka dijadikan bekas simpanan, tempat meletak majalah, dan sebagainya.

DO IT YOUR SELF
Kalau tidak berfikiran jauh maka tidak dapatlah hasil seperti ini. Di Malaysia banyak sahaja bahan kitar semula yang boleh digunakan tetapi kita masih lagi membuangnya ke dalam tong sampah. 
Pernah warta web berjalan di pasar jualan dan terlihat hasil kerja penjual hasil daripada barangan kitar semula yang direka secara kreatif. Memang menakjubkan. Ramai juga yang membelinya. 
Mungkin daripada berbual kosong pada setiap hujung minggu apa kata mulakan hujung minggu anda dengan mencari barangan kitar semula yang boleh digunakan kemudian berkumpul bersama rakan, keluarga dan jiran memikirkan sesuatu untuk dijadikan produk baru untuk dijual. Setiap hujung minggu terisi dengan ativiti dan bersosial malah menambah pendapatan. Fikir-fikirkan...
*Sumber dari internet

Comments

Popular Posts